30 september 2024

Lidl maakt zich hard voor diversiteit en inclusie

Lidl wil Diversity Day extra kracht bijzetten
Op 1 oktober is het Diversity Day en Lidl wil deze dag extra kracht bij zetten. ‘Al onze collega’s kunnen deelnemen aan inspirerende workshops, zoals breinvriendelijk werken, werk en de overgang en de kracht van generaties’, aldus Lidl. ‘Het draait allemaal om persoonlijke ontwikkeling, omgaan met verschillen en ontdekken hoe werknemers kunnen bijdragen aan een diverse en inclusieve (werk-)omgeving. We kijken uit naar een inspirerende en leerzame week vol nieuwe inzichten en verbinding.’

Aandacht voor LHBTIQ+ en generaties
Tijdens de sessies besteedt Lidl aandacht aan onderwerpen als culturele diversiteit, LHBTIQ+ en generaties. De keten heeft zogeheten diversiteitsteam, waarbinnen personeelsleden met diverse functies en achtergronden zich dagelijks hard maken voor diversiteit en inclusie. Zij zijn ambassadeur en het aanspreekpunt voor collega’s om in gesprek te gaan hierover. Er is een landelijk team en er zijn zes regionale teams.

Culturele diversiteit kan innovatie en creativiteit bevorderen
Culturele diversiteit in het personeelsbestand kan innovatie en creativiteit bevorderen, doordat er vanuit verschillende invalshoeken wordt nagedacht over verbeteringen, redeneert Lidl. Zo kan het nieuwe markten openen, zowel voor talenten als voor klantengroepen. ‘Toch blijft de in- en doorstroom van medewerkers met een andere culturele, religieuze of etnische achtergrond nog sterk achter, waardoor veel talent onbenut blijft’, aldus de organisatie achter Diversity Day.

144 organisaties doen mee
Op 1 oktober 2019 werd voor het eerst Diversity Day gevierd onder het motto ‘Jezelf zijn werkt’. Tijdens deze dag van verbondenheid wil de organisatie laten zien dat een mix van mensen met een verschil in culturele afkomst, seksuele oriëntatie, leeftijd, gender of arbeidsvermogen positief is. Op de eerste dinsdag van oktober, organiseren deelnemende bedrijven zelf een eigen activiteit in het teken van diversiteit en inclusie. 144 organisaties doen dit jaar mee, waaronder ook Albert Heijn.

Bron: Distrofood, Edwin Rensen

Lees ook deze berichten

Lees dit artikel
30 september 2024

De nieuwste trends in diversiteit en inclusie

Recent inzichten in diversiteit en inclusie (D&I) op de werkvloer laten enkele belangrijke trends zien voor 2023. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is de toenemende vraag naar transparantie en publieke verantwoording van bedrijven omtrent hun D&I-doelen en -prestaties.

Lees dit artikel
29 september 2024

Diversiteit & inclusie geen prio voor organisaties

Diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid (DIG) op de werkvloer staat niet in de top tien van belangrijkste beleidsthema’s van HR-professionals. Als er wel gestuurd wordt op diversiteit dan is dat op culturele en etnische diversiteit en minder op gender en arbeidsbeperking. “Dat vraagt niet alleen om visie, maar vooral ook om bewustwording en praktische stappen voor het bevorderen van meer diversiteit in een inclusieve(re) omgeving.”

Lees dit artikel
30 augustus 2024

Benoeming Fairtrade Nederland

Met trots delen wij dat Eunice, via onze objectieve werving & selectie, is aangesteld als Sustainable Sourcing Manager bij Fairtrade Nederland.

Lees dit artikel
16 augustus 2024

Benoeming Ministerie van Justitie en Veiligheid

Met trots mogen we bekendmaken dat Sirvan Ugur via Diversity Recruitment is aangesteld als strategisch innovatieadviseur bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Lees dit artikel